Wednesday, February 16, 2011

Tentang homeschool lagi

Hari ni homeschool Dzariff diteruskan seperti biasa. Saya dan Enche Suami sudah nampak perkembangan yang baik ada Dzariff sejak dia memasuki CVC. Setiap malam mesti ada homework dari CVC. Buat masa sekarang selalunya 2 helai latihan dibekalkan, latihan tracing and colouring. Kalau dulu, Dzariff cuma asal buat nak bagi cepat siap, taknak mama and papa naik suara. Jadi hasilnya hmmm....tak elok. Sekarang, dia sudah menunjukkan kemahuan membuat tracing dengan sedikit bantuan. Dan kemahiran mewarna yang semakin baik. Saya notice grip pensel pun lebih kuat dan betul. Dan bila saja pensel ter'slip' dari jarinya, lantas dibetulkannya semula...:) seronok mama dan papa! Alhamdulillah.


Kalau dulu dia buat dek aje bila saya menunjukkan anggota badan dalam usaha mengajar tentang my body, kini sudah boleh mengikut (imitating) pergerakan saya...dari ear ke nose ke aye ke teeth ke mouth ke head dan lain-lain. Syukur Ya Allah....tak sia-sia saya mengorbankan masa rehat saya berkejar ke sekolahnya dan mengajarnya sendiri di rumah. Semoga semakin banyak perkembangan dan kemajuan yang akan ditunjukkan oleh Dzariff.

 "We are very lucky to have him as our son which he was born is actually a gift sent to both of us by Allah, no matter what and how difficult steps both of us had faced and took.
 Never under estimate my Dzariff ♥"

3 comments:

  1. rajinnya waktu rehat gi ajar dzariff plak..syukur ad perkembangan...gud job...:-)

    ReplyDelete
  2. harharhar...bukan rajin tapi tanggungjawab zura. Kelas kat sekolah habis pukul 2 terus berkejar ke sekolah dzariff pulak sebab dia habis EIP 245. Pastu SIP pulak dengan kita. Harap-harap berbaloila usaha mama dengan papa Dzariff ni...amin!!
    Yang number peg tu dalam blog tu mahal RM 113 kot...kena pegi sendiri nanti. kalau zura nak gi sana lagi..cakap tau...nak kirim..:)

    ReplyDelete
  3. best kan? best kan? Nikmat mempunyai anak autisme, setiap progress kecil, kepuasannya macam duit berjuta...hehehe

    ReplyDelete