Thursday, December 30, 2010

Ritalin oh Ritalin!!

Pening kepala ku!!! 4 days straight...meeting..meeting..meeting....boring..boring...boringggg!! i hate meetings. Kalau lah ditakdir Allah suatu hari nanti saya jadi boss, saya buat meeting paling lama pun satu jam aje. More than that...staffs sudah hilang fokus, mengantuk, boring, menyampah dan mula bukak cerita boss gila microphone.

Mari bercerita tentang pujaan hatiku...si tembam teddy bear mama!

First day ke daycare di tadika, selepas hampir sebulan lebih mengadap mama aje bila bangun tidur, dzariff taknak turun dari kereta..taknak put on shoes, taknak carry bag sendiri, semua taknak!!! Macam biasa, mama kan keras hati...tinggalkan dia juga dengan teachers selepas beberapa kali sesi lari semula ke kereta. Saya tinggalkan pesan pada teachers untuk tengok-tengokkan sesi buang air dzariff sebab dia tak ke tandas sendiri,cuma pegang bird nya, petanda bladder dah penuh, perlu ke tandas dengan kadar segera. Juga tengok-tengokkan ada tak dia terkejut-kejut, petanda Ritalin yang diberi tidak sesuai dengannya. Bila pergi ambil, rupanya dia sudah terkencing dalam seluar tapi teachers tak jumpa  di mana..hihihhi. Tak apa lah..lagipun teachers sibuk dengan urusan pendaftaran tahun 2011.

Saya juga mendaftarkan Dzariff untuk sesi persekolahan tahun 2011. Dan RM 845 telah terbang melayang-layang dari poket Enche Suami..haihhh!! sengkek!! Nasib baik beg sekolah, baju dan sport attire masih ok.. jadi saya cuma tambah sepasang baju dan sepasang sport attire, takut ketat..teddy bear sangat cepat besar. Tahun 2011, saya berazam untuk control pemakanannya.. McDonalds dan KFC tu memang la faveret..takleh jadi nih..kena cut, coklat Kitkat juga mesti cut, air Coke saya haramkan Enche Suami beli sebab Dzariff pun jadi macam papa, suka carbonated drinks.

Dan satu lagi yang mengganggu saya hari ni, kesan Ritalin. Teachers cakap hari ni Dzariff banyak termenung, corner eyes. Dan jeritannya juga lebih bingit dari biasa. Tapi dari segi fokus semasa membuat aktiviti mewarna hari ni, bertambah baik. Dzariff berjaya mewarna keseluruhan gambar yang diberi. Semalam, saya dan Enche Suami juga perasan Dzariff kuat sangat menjerit. Arahan yang kami beri, dapat diikuti dengan betul. Saya risau..Dzariff is not like his own self.. minggu depan saya akan repeat appointment dengan child psychiatrist. Sangat bimbang dose Ritalin itu......

Cik ayam oh cik ayam...kalerful betul u ni!!!



No comments:

Post a Comment