Saturday, January 1, 2011

Bibik Sdn Bhd

Good morning!! sila abaikan time post ini ditulis yang terpapar kat bawah tu. Saya pun taktau kenapa time tu lain bebeno dengan time sebenar. Esok dah mula sesi persekolahan 2011. Hari ini saya dilonggokkan dengan kerja yang sangat banyak. Salah siapa? Salah diri sendiri la, siapa suruh malas-malas, tangguh-tangguh kerja. Hari ini, saya kena iron stok baju kerja dengan baju sekolah Dzariff.. total 15 pasang dan 5 helai tudung. Kira bilangan saje dah buat saya semput. Tahun lepas, saya panggil bibik weekend untuk bantu kemas rumah dan iron baju. Satu hari RM50...tahun ni saya berazam nak buat sendiri semua kerja. Bolehla jadik exercise dan jimatkan duit saya. Satu bulan RM 200 tu. Lagi pun kena buat saving banyak-banyak untuk bekalan tahun depan.

Petang nanti, saya kena pegi pasar. OK..yang ni dah jatuh kategori wajibalghunnah. no excuse, no postponed lagi. Saya dah boring makan ayam, telur dan sardin. Nak borong ikan pulak.

Apa saya nak buat sekarang adalah tutup laptop ni, naik atas, kemas-kemas, mandikan Dzariff dan masak lunch, lepas tu nak mulakan operasi di hari yang penuh bersejarah ini!!!

Gambar teddy bear di rumah Mak Long sempena majlis kawin Pak JJ. 2 years old

(Ari ni tulis blog macam nak tulis diari..which reminds me planner 2011 tak isi apa-apa pun...tu satu keje lagi)

No comments:

Post a Comment